virtueel_racen

      Objective

Na het overweldigende succes van de eerste editie van de Ziggo eBattle F1 was het doel duidelijk: overtref het succes van afgelopen jaar! In opdracht van Ziggo en in samenwerking met o.a. Ziggo Sport, Ziggo Dome, PlaySeat, AFC Ajax, Koch Media, Samsung, NEP Nederland en Vertigo 6 gingen we met een grote Ziggo eBattle F1 Truck het hele land door. Er werd getracht de aandacht van de millennialdoelgroep te vangen door twee onderwerpen te combineren die de doelgroep interessant vindt: Formule 1 en gaming.

 

        Approach

Op populaire evenementen zoals de Nijmeegse Vierdaagsefeesten, het Bevrijdingsfestival in Zwolle en de Open Dag van Ajax konden bezoekers zich kwalificeren voor de Ziggo eBattle in één van de twaalf racesimulatoren van de Ziggo eBattle Truck. Het mobiele eCircuit van Ziggo toerde een heel F1-seizoen door heel Nederland om zo de merkvoorkeur te verhogen aan de hand van F1 en gaming. De tien snelste coureurs kwalificeerden zich automatisch voor de weekfinale in de Ziggo eBattle F1 Bar. De twee snelste virtuele coureurs kwalificeerden zich voor de grote finale op tv, waarin zij racelegende Robert Doornbos en Tom Coronel vertegenwoordigden in #TeamCoronel en #TeamDoornbos. Deze finales werden live op vrijdagavond op Ziggo Sport uitgezonden vanuit het Ziggo Formule 1 Café. De winnaar ging naar huis met een prijzenpot van maar liefst €10.000. Bovendien kwalificeerden de snelste coureurs van de eBattle zich voor de promotierace van de Ziggo eBattle Pro League. Ziggo introduceerde dit seizoen deze gloednieuwe simracingcompetitie waarin de beste esporters van Nederland elke week de strijd met elkaar aangingen en live werd uitgezonden via social media.
 

        Results

In totaal deden meer dan 30.000 mensen mee aan een F1 Race op een evenement met de Ziggo eBattle Truck. Via verscheidene externe media werd de eBattle 2018 verspreid met een bereik van meer dan 16.500.000 impressies. Via social media lag dit aantal op 17.300.000 impressies. Het totale bereik van de eBattle 2018 ligt op 35.400.000 impressies. Kijk hieronder een van de ‘Ziggo eBattle F1 Bar’ uitzendingen terug!

  • Klant
    Ziggo
  • Case
    Ziggo eBattle F1 2018
  • Categorie
    Esports strategy, content creatie en media
virtueel_racen_gaming_marketing
gaming marketing