Objective
In samenwerking met Bethesda Nederland werd een grote campagne opgezet rondom de release van Fallout 76. Deze langverwachte game stond bij veel lezers van IGN op de kaart, dus was een samenwerking met uitgever Bethesda een logische keuze. Het doel van de campagne was bewustwording van de game onder de doelgroep van IGN Benelux en IGN Nordic.
Approach
Samen met de klant werd een contentplan opgesteld, waar in totaal 19 verschillende onderdelen werden ingepland in pre-launch, launch en post-launch windows. De content bestond uit geschreven artikelen (features) die onder andere lieten weten dat de game nu te pre-orderen is (purchase awareness), wat het overkoepelende verhaal achter de game was (franchise awareness), tips over verschillende aspecten als wapens en vijanden in de game (guide content) en samenvattende artikelen over alle beschikbare info (pre-launch preparation). Veel content was zowel in geschreven als videovorm beschikbaar, wat het bereik van de advertorials heeft vergroot. Als afsluiter is de game uitvoerig gelivestreamd op ons Twitch-kanaal, waar we in-house een thematische overlay voor hebben geproduceerd om de immersie nog meer te vergroten. Verder is alle content in het contentplan tweetalig geproduceerd: Nederlands op IGN Benelux en Engels op IGN Nordic. Zo hebben we een miljoenenpubliek kunnen bereiken met deze succesvolle campagne.
Results
De Fallout 76-campagne heeft door de grote aanwezigheid op verschillende kanalen in ons beheer een miljoenenpubliek bereikt. De campagne verscheen in twee talen, in negentien contentdelen op twee versies van IGN. Bekijk de livestream hier terug.
- Klant
Bethesda - Type werk
Content creatie
Livestreaming
Media distributie