Objective

De vraag naar (technisch) talent stijgt bij vele organisaties en voor recruitment afdelingen is het een uitdaging om dit talent te vinden. Deloitte is in Nederland een van de grootste aanbieders van professionele dienstverlening op het gebied van accountancy, belastingadvies, consultancy, risk advisering en cybersecurity. In samenwerking met Deloitte werd met ESL een campagne opgezet, met als hoofddoel het toepassen van Employer Branding om hiermee indirect recuitments voor Cybersecurity-talent te vergroten. Hiermee was een samenwerking tussen ESL en Deloitte een passende match, gezien beide brands een sterk digitale en online focus hebben.

​​

        Approach

Online werd een interactief Hackazone-portaal opgezet, waarmee ethische hackers via verschillende hacking-games punten konden verdienen. Tijdens de livestreams van het Nederlandse kampioenschap esports, het ESL Dutch Championship, en in diverse social media posts werden er hints gegeven voor het oplossen van bepaalde hacking-games en werd naar de portal gelinkt. De punten werden bijgehouden in een online klassement, wat het spelelement extra naar voren bracht. De uiteindelijke top 5 kreeg een uitnodiging voor de Hackazone-finale op Bright Day in de Expo Haarlemmermeer, waarop Deloitte natuurlijk aanwezig was met een stand en verschillende hacking-games voor bezoekers. 

 

        Results

Meer dan 250 deelnemers participeerden binnen drie weken in de hacking-game middels het interactieve Hackazone-portaal. De campagne was gericht op het bereiken van ethical hackers, die in grote getale meededen in het klassement. Door de unieke manier van campagnevoeren werd er nationale en internationale media-aandacht gewekt en ook de altijd kritische hacking-community reageerde enthousiast. Deloitte heeft uiteindelijk meerdere ethical hackers uit kunnen nodigen voor (snuffel) stages.

 

  • Klant
    Deloitte
  • Case
    Deloitte sponsorship ESL Dutch Championship
  • Categorie
    Esports
  • _cybersecurity_recruitment