Over eMense

eMense is in 2017 opgericht vanuit de liefde en passie voor gaming en entertainment. Meer dan 20 jaar gecombineerde ervaring in de branche geeft samen met deze passie dat wij ons elke dag inzetten om merken te helpen met het waardevol bereiken van hun doelgroep met gaming.

De wereld van gaming en media veranderd snel en wij geloven er in dat wij als innovatieve partner bijdragen aan de doorontwikkeling van deze branche. We laten merken opvallen door innovatieve gaming concepten, activaties, events en geïntegreerde mediacampagnes. 

Gaming zit in ons DNA

Wij zijn geen activatiebureau die iets met gaming doet: wij zijn het gamingbureau dat als geen ander weet hoe je gaming kan inzetten voor unieke activaties. Bij eMense werken we met echte game liefhebbers die dagelijks de laatste trends en ontwikkelingen volgen én uitproberen (lees gamen). We zijn gamers die de vertaalslag kunnen maken tussen merkdoelstellingen en een creatief concept. Of het nou een event of merkactivatie is of enkel het opzetten van een game area is, eMense regelt het.

Waarom gaming
Gaming is niet meer weg te denken uit de digitale generatie en is met ruim 8 miljoen Nederlandse gamers inmiddels meer dan mainstream. Het is daardoor het perfecte middel om jongeren te bereiken, te activeren of te binden voor jouw merk, organisatie of event.

Games als Fortnite, FIFA, Call of Duty of F1 zijn razend populair. Maar niet elke game is geschikt voor elk doel of doelgroep. Bij eMense weten we als geen ander welke games voor welk doel of doelgroep geschikt is en hoe deze games het beste ingezet kunnen worden om jouw merk te activeren.

Laatste nieuws

Waar kijken we naar uit in 2020?

Het afgelopen jaar werd door velen een tussenjaar genoemd in de gaming-industrie. Maar wat staat er in 2020 op de agenda? Naar welke games kijken we uit en van te verwachten van de nieuwe consoles?

eMense Media lanceert nieuwe mediatitel

Op onze nieuwe PlayStadia-website ontdek je nieuws, podcast en livestreams over Googles cloud-gamingplatform Stadia en zijn games en leer je ook de Nederlandse Stadia-community kennen.

Steeds meer marketingbudget naar streamers

Als uitgever van een videogame moet je serieus overwegen wat je doet met het marketingbudget voor je game, EA’s strategie om streamers bakken met geld te betalen heeft deels gewerkt

Kaart

Ben je benieuwd naar onze game oplossingen? Download de brochure hier.