Objective

Ziggo wilde door middel van de toenemende populariteit van de Formule 1 en Max Verstappen, binding krijgen met raceliefhebbers, gamers en millennials. Met de hulp van eMense is de Ziggo eBattle F1 ontstaan. eMense was niet alleen betrokken bij de ontwikkeling van het concept, maar heeft ook de volledige productie van de Ziggo eBattle F1 op zich genomen.

        Approach

De Ziggo eBattle F1 is georganiseerd om de door Ziggo beoogde brede doelgroep succesvol te aan te spreken en te activeren. Iedereen kon meedoen en zich kwalificeren via een simulatierace op het permanente Ziggo eBattle F1 circuit op Hoog Catharijne in Utrecht, waarbij steeds op het aankomende circuit geracet werd. De tien snelste coureurs per circuit gingen onderling de strijd aan in de gamestudio van eMense in Haarlem. Rondom deze zinderende finales werd een complete show geproduceerd welke live uitgezonden werd via Facebook, Twitch, het evenementenkanaal van Ziggo en onder andere IGN Benelux. Tevens werden de deelnemers live aangemoedigd door fans op de tribune in de studio. De winnaar nam het live op tegen oud Formule 1 coureur Robert Doornbos in het tv-programma Formule 1 Café op Ziggo Sport.

eMense was verantwoordelijk voor de conceptontwikkeling, de productie van het evenement, de show en de livestreams, alsmede de omliggende mediacampagne via o.a. IGN Benelux.

        Results

Door de organisatie van de Ziggo eBattle F1 is er met succes een positiever beeld ontstaan tegenover Ziggo door jongeren. 44% van de millennials die in aanraking zijn gekomen met de Ziggo eBattle geeft aan een positiever beeld van Ziggo te hebben. Tegelijkertijd werd natuurlijk ook de interesse voor Formule 1 en de programma’s van Ziggo Sport gewekt.

  • Klant
    Ziggo
  • Case
    Ziggo eBattle F1
  • Categorie
    Conceptontwikkeling, merkactivatie en livestreams