Objective

Ziggo heeft de uitzendrechten voor de Amerikaanse tv-zender HBO, die vooral bekend is vanwege Game of Thrones. Om de bekendheid van de hoogwaardige sciencefictionserie Westworld te vergroten, is in samenwerking met Ziggo een tv-format bedacht om meer duiding te bieden bij het tweede seizoen van Westworld.

        Approach

Talking Westworld is een aftertalk-programma, waarbij elke aflevering van het tweede seizoen van Westworld nabesproken wordt door presentator Nick Nijland en telkens twee IGN’ers (afgewisseld door Sven Rietkerk, Mick van Hesteren, Juliën Rodenrijs en Maarten de Kwaadsteniet). In dik tien minuten wordt de betreffende aflevering geanalyseerd, worden er theorieën op losgelaten en voorspellingen gedaan voor de volgende aflevering. Westworld staat bekend om de soms onnavolgbare verhaalstructuur en elkaar snel opvolgende plotwendingen, waarbij niets is wat het lijkt, waardoor een stukje kennis en analyse de kijker meer duiding geeft over de serie. De show werd zowel via het YouTube-kanaal van Ziggo als IGN Benelux gedeeld, maar was ook te zien via Ziggo Kanaal 13 en bepaalde Ziggo-boxen.

IGN Benelux was namens eMense verantwoordelijk voor de gehele productie van Talking Westworld, waarbij elke aflevering een dag na de specifieke aflevering van Westworld Seizoen 2 te zien was.

 

        Results

Met elke aflevering van Talking Westworld werden ruim 100.000 kijkers bereikt.
Bekijk hieronder één van de afleveringen.

 

  • Klant
    Ziggo
  • Case
    Talking Westworld
  • Categorie
    Media en merkactivatie