Objective

Veertien maanden na de launch van de PlayStation VR, presenteerde PlayStation de huidige stand van zaken in zijn ‘VR House’; een speciaal daarvoor ingericht groots appartement in het centrum van Amsterdam. Nationale pers en influencers werden uitgenodigd om een selectie van de nieuwste en beste virtual reality games van het moment uit te proberen. eMense werd gevraagd advies te geven over de game selectie dat bij de vier gekozen thema’s het best paste en was verantwoordelijk voor de technische uitvoering van het evenement, in samenwerking met Linden & Barbosa en Carbon Events.

        Approach

eMense heeft onderzoek uitgevoerd naar recent uitgebrachte en unreleased PlayStation VR games, om tot een gefundeerd advies te komen over welke game selectie binnen het concept van het evenement past. Alle game-setups zijn vooraf tot in detail voorbereid en crewleden zijn opgeleid tot experts van de games, zodat bezoekers van een optimale immersive VR experience konden genieten en daarbij goed geïnformeerd en begeleid werden. Daarbij droegen wij zorg voor de algehele uitstraling van het evenement, door de verschillende ruimtes slim in te richten en mee te denken met de betrokken pr- en evenementenbureaus in de aankleding van de locatie en handling van de bezoekers.

        Results

Game pers en influencers zijn in een sfeervolle locatie met verschillende ruimtes en thema’s (horror, shooter, racing en casual) in aanraking gekomen met een selectie van de beste en nieuwste PlayStation VR games, waarbij beleving en immersie centraal stond. PlayStation VR is daarmee vlak voor de feestdagen gepresenteerd als een serieuze speler in de virtual reality gaming markt en als ideale cadeau voor onder de kerstboom.

  • Klant
    Sony PlayStation
  • Case
    PlayStation VR House
  • Categorie
    Events en merkactivatie