Objective

Giro 555 wilde om geld op te halen tegen de hongersnood in Afrika een live-evenement organiseren. Het doel; jongeren bewust laten worden van de hongersnood op een manier die hen aanspreekt. Met de hulp van eMense is het concept Life for Life ontstaan waarbij influencers bij het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid via games de strijd met elkaar aangingen om zoveel mogelijk geld op te halen voor de slachtoffers van de hongersnood.

 


       Approach

eMense heeft Life for Life in samenwerking met NewBe van a tot z bedacht, georganiseerd en uitgevoerd. Voor Life for Life was eMense verantwoordelijk voor de conceptontwikkeling, uitvoering en de technische support waaronder de volledige uitvoering van de life for life livestream op Twitch en social media. Life for Life is een actie waarbij beroemde gamers zoals, Kwebbelkop, Theking77, de esporters van Ajax en DNPNL hun virtuele leven op het spel zetten. Kijkers konden doneren zodat hun favoriete gamer meer virtuele levens kregen. Dit allemaal om geld op te halen voor de slachtoffers van de hongersnood in Jemen, Somalië, Nigeria en Zuid Soedan.

        Results

Met als resultaat dat dit Life for Life een groot succes was! Er zijn meer dan 100.000 jongeren bereikt en er zijn duizenden euro’s opgehaald om de hongersnood tegen te gaan.

  • Klant: Rode Kruis
  • Categorie: Merkactivatie, livestreams en Influencer Marketing
  • Datum: November 2016