Objective

De release van het langverwachte Call of Duty WWII ging gepaard met een spectaculair launch-event in het Nationaal Militair Museum. Uitgever Activision wilde met de viering van de launch van hun game een zo breed mogelijk publiek bereiken en zocht naar een partner met de ervaring, kennis en het netwerk om dit te bewerkstelligen. eMense was verantwoordelijk voor de gehele liveproductie van dit evenement.

        Approach

De productie van het launch-evenement bestond uit de installatie van game set-ups, productie van artwork en de technische verzorging en uitvoering van deze bijzondere liveproductie. In samenwerking met Activision en Fjuze heeft eMense een op maat gemaakt plan ontwikkeld en uitgevoerd om zoveel mogelijk millennials te bereiken. Dit resulteerde in een 2.5 uur durende livestream die op Twitch en Facebook werd uitgezonden, waarin influencers het in de game tegen elkaar opnamen. De influencers, bestaande uit onder andere BN’ers, voetballers, bekende YouTubers en de redactie van het populaire Dumpert en gingen met elkaar de strijd aan. eMense was onder andere verantwoordelijk voor het volledige verloop van de liveproductie. Onder andere de ontwikkeling van het script, de regie en de technische uitvoering van het evenement had eMense onder haar hoede. Door de aanwezigheid van deze key influencers en de strakke productie van eMense voor het launch-event van Call of Duty WWII werden er mooie resultaten bereikt!

        Results

De livestream werd uitgezonden via het officiële Call of Duty-Facebook-kanaal en het bekende gamemedium IGN. Hiermee zijn in totaal 220.00 millennials bereikt!

  • Klant
    Activision
  • Case
    Launch Call of Duty: WWII
  • Categorie
    Conceptontwikkeling, livestreams,
    merkactivatie en media