Objective

eMense was als technisch partner van de grootste voetbalclub van Nederland; AFC Ajax, verantwoordelijk voor de productie en uitvoering van de Ajax eRoom. Het doel van de Ajax eRoom was door middel van een nieuw concept meer interactie en binding met de jongere fans te realiseren.

        Approach

In februari 2017 opende Ajax op haar trainingscomplex De Toekomst haar officiële eRoom. Vanaf dat moment wordt de Ajax eRoom gebruikt als digitaal trainingsveld door esporters als Koen Weijland en Dani Hagebeuk, waarbij wekelijks live content geproduceerd wordt. Deze content wordt vervolgens gepubliceerd en gedeeld op social media en andere communicatiekanalen van AFC Ajax. Daarnaast wordt de eRoom ook gebruikt voor verschillende fan-activiteiten. eMense heeft samen met Ajax een concept ontwikkeld en de eRoom voorzien van de laatste technieken zodat vanuit de eRoom content on-demand kan worden gestreamd en real-time kan worden bewerkt.

        Results

De Ajax eRoom is een ongekend succes. Inmiddels zijn er honderden streams opgenomen die wekelijks door duizenden jongeren worden bekeken. Een groot deel van de Ajax-selectie vindt het geweldig om FIFA te spelen met esporters of fans van Ajax. Hiermee heeft Ajax haar beoogde doel, het creëren van binding met jongeren, in 2017 flink vergroot. Ook in 2018 zal de eRoom door het eerder behaalde succes aanblijven.

  • Klant
    AFC Ajax
  • Case
    Ajax eRoom
  • Categorie
    Esports & livestreams