eMense wint met de Ziggo eBattle SAN Accent

In een bomvolle Studio 21 in Hilversum werden vorige week de prestigieuze SAN Accenten uitgereikt. Het SAN Accent is de enige communicatievakprijs van, voor en door adverteerders, of zoals presentator Johnny de Mol zei: “De Oscars voor de reclamewereld.” eMense, dat vorige maand nog genomineerd was voor de Cross Media Awards, won nu met de Ziggo eBattle een SAN Accent in de categorie ‘Vrije Tijd’.

SAN Accent ‘Vrije Tijd’
De SAN Accenten worden uitgereikt aan de beste marketingcommunicatie-cases van het jaar. Dit jaar werden er maar liefst 292 cases ingezonden. De door eMense ingezonden “Ziggo eBattle F1”-case won een SAN Accent in de categorie “Vrije tijd”. De cases in de categorie ‘Vrije Tijd’ werden beoordeeld op “communicatie gericht op consumenten voor producten of diensten t.b.v. vrijetijdsbesteding zoals bijvoorbeeld media, sport, vakanties etc.” eMense is verantwoordelijk voor de gehele productie en uitvoering rondom deze campagne.

Het geeft des te meer aan dat gaming hot is en effectief ingezet wordt voor marketingcampagnes“, aldus Niels Roodenburg, Managing Director van eMense.

Ziggo eBattle F1
Tijdens de Ziggo eBattle F1 kon iedereen zich kwalificeren via een racesimulatie op het permanente Ziggo eBattle F1-circuit op Hoog Catharijne in Utrecht. De tien snelste coureurs mochten live in de studio racen tegen oud Formule 1-coureur Robert Doornbos. Het virtuele seizoen werd afgesloten met een zinderende finale die live werd uitgezonden op internet en televisie. “eMense was een belangrijke partner bij de eerste editie van de Ziggo eBattle F1”, zegt Mart Roumen, Sportcampaigner bij Ziggo. “eMense is niet alleen een sterke technische partner, maar heeft ook veel kennis op het gebied van gamers en jongeren. Vandaar dat we de samenwerking ook dit seizoen hebben doorgezet en er nog een schepje bovenop hebben gedaan.”