ESL Benelux lanceert exclusieve esports competities voor Nederland en België

Lokaal talent krijgt meer kans om door te stromen naar de top!

 

Haarlem, 18 mei 2018 – ESL Benelux, onderdeel van ‘s werelds grootste en toonaangevende esports-organisatie Turtle Entertainment, lanceert twee exclusieve esports competities voor Nederland en België. Vanaf het aanstaande winterseizoen zal er zowel in Nederland als in België een lokale competitie lopen. De ESL Benelux Championship groeit daarmee uit naar twee exclusieve competities genaamd ESL Proximus Championship en de ESL Dutch Championship. Het succes van esports en de mogelijkheid om lokaal talent meer kans en betere begeleiding te geven is reden voor deze strategie. Media Markt, Medion Erazer, Paysafecard en Red Bull blijven de officiële partners van de Nederlandse competitie. De Belgische competitie wordt in samenwerking met Proximus georganiseerd.

Nieuw esportstalent
Door de organisatie van twee nationale esportscompetities is dit hét moment voor enthousiaste gamers om zich te meten met de beste spelers van Nederland en België. Niet alleen wordt het voor spelers makkelijker om in te stromen in de Championship, ook wordt esports in het algemeen toegankelijker dankzij meertalige casting en communicatie. Jaap Visser, Managing Director bij ESL Benelux, kijkt heel erg uit naar deze volgende stap met betrekking tot esports in de Benelux: “We weten dat er nog heel veel niet ontdekt talent aanwezig is in beide landen. Dankzij deze nieuwe opzet komt er meer ruimte voor talenten om hun droom te verwezenlijken. Met de lancering van beide exclusieve competities versterken we de lokale esports ecosystemen. Met Proximus hebben we voor de Belgische markt een sterke en betrouwbare partner gevonden om dit te realiseren”.

Esports populairder dan ooit
De nieuwe structuur is onder andere ontstaan door het succes en de groei van esports in beide landen. De hoeveelheid deelnemers én kijkers van de ESL Benelux Championship is de laatste jaren blijven groeien. Hierdoor weet ESL steeds meer jongeren te bereiken en activeren. “We zijn blij dat merken steeds meer inzien dat esports het perfecte middel is om jongeren te bereiken. Door de samenwerking met onze partners en de organisatie van nationale esports competities komt de groei van esports in de Benelux in een stroomversnelling”, aldus Jaap Visser.

Voor al het laatste esportsnieuws in de Benelux kijk je op TwitchFacebook en de website van ESL Benelux.