eMense genomineerd voor twee San Accenten en voor beste Cross Media Bureau

 

Haarlem, 20 april 2018 – Het fullservice merkactivatiebureau eMense is genomineerd voor twee San Accenten. Bovendien is het bureau in de race voor het ‘Beste Cross Media Bureau’ bij de Cross Media Awards in 2018. Mede dankzij de uitvoering van de succesvolle Ziggo eBattle F1 is eMense genomineerd voor deze prestigieuze awards.

SAN Accenten 
De SAN Accenten worden uitgereikt aan de beste marketingcommunicatie-cases van het jaar. Dit jaar werden er maar liefst 292 cases ingezonden. eMense maakt met de Ziggo eBattle F1-case kans op twee hoofdprijzen in de categorieën ‘Best Smart Idea’ en ‘Vrije tijd’. “De samenwerking tussen Ziggo en eMense verliep uitermate goed, waarbij het vooral mooi was om te zien hoe eMense met veel passie deze uitdaging heeft opgepakt en uitgevoerd.”, aldus Mart Roumen, Sportcampaigner voor Ziggo. Op 31 mei worden, tijdens een feestelijke avond in Hilversum, de bekroonde campagnes bekendgemaakt en de SAN Accenten uitgereikt.

Cross Media Awards – Beste Cross Media Bureau
Mede dankzij de succesvolle merkactivatie voor Ziggo; de Ziggo eBattle F1, is eMense genomineerd voor een prestigieuze Cross Media Award in de categorie ‘Beste Cross Media Bureau’. Niels Roodenburg, oprichter en eigenaar van eMense, is erg blij met de nominaties: “De Ziggo eBattle F1 geeft perfect weer wat eMense allemaal doet. Met onze unieke en geïntegreerde cross mediale aanpak weten wij de moeilijke doelgroep ‘millennials’ niet alleen te verbinden met merken, maar ook te activeren. Dat wij dan ook nog eens genomineerd zijn voor het beste Cross Media Bureau en twee San Accenten is niet alleen geweldig, maar ook een blijk van waardering voor ons werk!” Woensdag 25 april wordt de winnaar bekendgemaakt door de jury van de Cross Media Awards in Amsterdam.

Ziggo eBattle F1
Tijdens de Ziggo eBattle F1 kon iedereen zich kwalificeren via een race-simulatie op het permanente Ziggo eBattle F1-circuit op Hoog Catharijne in Utrecht. De tien snelste coureurs mochten live in de studio racen tegen oud Formule 1 coureur Robert Doornbos. Het virtuele seizoen werd afgesloten met een zinderende finale die live werd uitgezonden op internet en televisie. ‘eMense was een belangrijke partners bij de eerste editie van de Ziggo eBattle F1’, zegt Mart Roumen, Sportcampaigner bij Ziggo. ‘eMense is niet alleen een sterke technische partner, maar heeft ook veel kennis op het gebied van gamers en jongeren. We kijken er naar uit om weer samen te werken aan de volgende editie.’

eMense is gevestigd in Haarlem, de esportshoofdstad van Nederland. Het fullservice activatiebureau is gespecialiseerd in het verbinden van merken en millennials door gaming, esports en entertainment. eMense heeft in zijn korte bestaan verschillende succesvolle activaties ontwikkeld voor onder andere Ziggo, Ubisoft, Activision, AFC Ajax, Sony Playstation, ASUS ROG en ESL Benelux.