AFC Ajax en eMense openen speciale “eRoom” voor jonge fans

AFC Ajax en eMense openen speciale “eRoom” voor jonge fans

Haarlem, vrijdag 10 februari – AFC Ajax NV en eMense openden gisteren een eRoom. De Ajax eRoom gaat het nieuwe digitale trainingsveld worden voor de onlangs opgezette eSports-divisie binnen de club.

Vanuit de eRoom gaan de eSporters Koen Weijland en Dani Hagebeuk wekelijks live-content creëren voor social media, de eigen Ajax-kanalen en de streamingdienst Twitch. De Ajax eRoom is gesitueerd op het trainingscomplex van Ajax; de Toekomst. eMense is als producerende partij verantwoordelijk voor de technische invulling van de ruimte en geeft ondersteuning bij de wekelijkse producties.

Met de eRoom wil Ajax de jonge voetbal- én game-fans bereiken. Wekelijks zal de voetbalclub vanuit de eRoom content met de eSporters, fans en (jeugd)spelers van Ajax maken. “Zo kunnen we op een leuke manier interactie creëren en fans aan ons binden. Met de techniek die er nu staat kunnen we kwalitatief hoogstaande livestreams uitzenden, wat past binnen onze mediastrategie.” zegt Menno Geelen, commercieel directeur van Ajax.

“Wij zijn erg trots dat Ajax voor ons gekozen heeft als technische partij voor de eRoom. Wij hebben samen met Ajax een plan van aanpak opgezet en de eRoom voorzien van de laatste technieken zodat ze niet alleen vanuit de eRoom content on-demand kunnen streamen, maar ook content real-time kunnen bewerken.“ Aldus Camiel Slingerland, director events van eMense.

“Wij hebben gekozen voor een samenwerking met eMense vanwege hun achtergrond met gaming, events en live-videoproducties.” aldus Geelen. “Zij kunnen voldoen aan onze wensen om een multimediaal centrum voor eSports neer te zetten. Vanuit de eRoom hebben wij nu de volledige vrijheid om 24/7 content te creëren en live uit te zenden via onze social media-kanalen.”

De officiële aftrap vond gisteren plaats met de eSporters van Ajax. Zij openden gisterenmiddag de eRoom middels een livestream, welke is terug te kijken op http://www.ajax.nl/eSports/.

Spread the love